Els Xiquets del Serrallo descarreguen el primer 5 de 7 de la temporada en un Sant Pere rodó

jul. 3, 2023

La diada castellera de la festa major del Serrallo s’ha completat amb el 4 de 7 amb l’agulla, el 3 de 7 i l’esperat 5 de 7  La millor diada […]

La diada castellera de la festa major del Serrallo s’ha completat amb el 4 de 7 amb l’agulla, el 3 de 7 i l’esperat 5 de 7 

La millor diada de la temporada no podia arribar a un altre escenari que no fos el de la festa major del Serrallo, amb la nostra gent i complint els objectius marcats per aquest dia. La Diada de Sant Pere s’assenyala en vermell al calendari dels castellers serrallencs i, tots aquests, dissabte van respondre amb una actuació majúscula. 

Enguany, els Xiquets del Serrallo només havien intentat el 5 de 7 a Vila-seca, fa pràcticament un mes, on va haver-se de desmuntar després que l’enxaneta fes l’aleta al primer pom. Des d’aleshores, el castell s’ha treballat de valent a l’assaig i el resultat és el que hem vist a plaça: un 5 de 7 esplèndid que no ha patit en excés i que s’ha mostrat ferri en tot moment. No semblava que fos el primer de l’any. 

Abans d’afrontar el gran repte de la jornada, a primera ronda s’ha descarregat un 3 de 7 de postal. Aquestes alçades de temporada, el 3 de 7 és el castell que més cops ha completat amb èxit la colla. 

Finalment, a tercera ronda i després d’assolir el gran objectiu de la jornada, s’ha apostat pel 4 de 7 amb l’agulla per segon cap de setmana consecutiu, després que es descarregués per primera vegada a la Diada de Sant Joan. Aquest cop, l’espadat no ha hagut de treballar tant com a la plaça de la Font i s'ha mostrat més solvent.

Un pilar de 5 i tres pilars de 4 han posat la cirereta a una diada de Sant Pere rodona.

Fins al barri mariner a acompanyar als Xiquets del Serrallo han vingut els Castellers de Sant Pere i Sant Pau, que han sortit de plaça amb els mateixos castells descarregats: el 5 de 7, el 4 de 7 amb l’agulla i el 3 de 7.

Un cop acabada la diada castellera, ambdues colles han celebrat un sopar de germanor al local dels Xiquets del Serrallo i han ballat, fins ben entrada la nit, al ritme de la música dels PD Pinyes i PD Tela Marinera.