La diada de Sant Joan ha ha suposat aconseguir el castell de set i mig per primer cop aquesta temporada. Els Xiquets del Serrallo han descarregat en segona ronda el 4 de 7 amb l'agulla, que va quedar en carregat a Vila-seca i en desmuntat a la plaça del Rei, la setmana passada. La descarregada de l'espadat ha mostrat el mateixos problemes de Vila-seca, però aquesta vegada s'ha salvat amb esforç i determinació.
Abans d'afrontar el gran repte de la jornada, a la primera ronda s'ha completat un 4 de 7 que ha estat una postal. El tronc era el mateix, sense l'agulla, i ha demostrat que dominen les estructures de 4.
Després del 4 de 7 amb l'agulla, a tercera ronda s'ha descarregat un 3 de 7 que ha tingut un petit ensurt en la descarregada, però finalment s'ha completat sense més incidents.
A la ronda de pilars final, la caiguda del pilar de 5, que era l'estrena del tronc, ha deixat un gust agredolç a la diada, que ha finalitzat amb dos pilars de 4 simultanis.
Els Xiquets del Serrallo han compartit plaça amb les altres tres colles de la ciutat.
Els Xiquets de Tarragona han marxat de plaça sense completar el 5 de 8, el seu gran repte del dia, que s'ha desmuntat abans de fer l'aleta. Malgrat això, han aconseguit descarregar el 3 i 4 de 8, així com el 5 de 7.
La Jove de Tarragona tenia l'objectiu de fer el salt als castells de nou pisos, però tampoc ha estat el seu dia. En segona ronda i després de dos peus desmuntats, han intentat el primer 4 de 9 amb folre de l'any, que ha acabat desmuntant-se abans de l'arribada de la canalla. Finalment, han sortit de plaça descarregant el 3 i 4 de 8, així com el 2 de 8 amb folre.
Pel que fa als Castellers de Sant Pere i Sant Pau, han sortit de plaça descarregant tres castells de set i mig: el 3 de 7 amb l'agulla, el 4 de 7 amb l'agulla i el 5 de 7.



